2011. szeptember 25., vasárnap

Cikk: Tükröm, tükröm..

(Egy kis részletet is találtok benne a 2010-es októberi IM magazin számából.:)

... mond meg nékem, ki a legszebb a vidéken? Bizonyára mindenki emlékszik Hófehérke mesés történetére, amikor a gonosz királynő szembesül azzal a ténnyel, hogy már nem ő a legszebb a Földön. Elhatározza, hogy megöli Hófehérkét, ugyanis senki sem lehet jobb nála. Bármennyire is bosszantó, de mi emberek is képesek vagyunk ártani a másiknak, csakhogy növeljük a már így is az egeket verdeső egónkat. Nézzünk csak egy megtörtént esetet példának!
Phoebe Prince története története korántsem egyedi, de ettől nemhogy veszítene jelentőségéből, sőt annál szörnyűbb...
2009-ben történt az eset amikor is Phoebe a családjával Írországból az Amerikai Egyesült Államokba költözött. Csinos pofija már az első napom szemet szúrt az iskola főribijeinek, Ashley és Keylának. Phoebe nemcsak sokkal helyesebb volt náluk, de mivel Európából érkezett sokkal érdekesebb is a fiúk számára, mint ők. Aztán amikor Keyla focista barátja flörtölni kezdett Phoebevel, a két lány bekattant, és megkezdték lejárató hadműveletüket.. (IM magazin - 2010) Ez az egész addig fajult, hogy mindenki gyűlölte a lányt, ami miatt célpont lett a legtöbb tinédzser számára.
A vége az lett, hogy 2010 január 24 - én Phoebe nem bírta tovább a megaláztatást és úgy döntött: elég volt! Hazament, bement a fürdőszobába, és felakasztotta magát!
A tinik akik halálba szekálják osztálytársukat valójában nem is gondolkoznak, őket csak a népszerűség érdekli, szó szerint: bármi áron!

• Pont tegnap nézegettem azt a bizonyos cikket a magazinból, ami ihlette ezt a blogot is és ez részlet kifejezetten megérintette a kicsi szívem.

Más vagy, ezért utállak!
Hogy miért utálták Phoebet? Mert más volt! Egy másik országból érkezett, új volt még az iskolában, ráadásul belezúgott egy menő sportoló srác. Ezenkívül azonban semmiben sem különbözött az iskolatársaitól. Most értetlenül nézel. Tedd a szívedre a kezed, és válaszolj a kérdésre: azok a srácok-lányok, akiket akár te magad is szekálsz a suliban, vagy akiken együtt nevetsz a tömeggel, mennyiben mások? A duci fiú akit folyton a súlyával ugrattok, vagy az a szemüveges lány, akinek még nem volt pasija, és csupán viccből azt terjesztitek róla, hogy igazából leszbikus boszorkány - ők éppúgy nem különböznek tőled, ahogy Phoebe sem különbözött az iskolatársaitól. És igen, nekik is éppúgy fáj, amikor röhögtök rajtuk, vagy gúnyt űztök belőlük a suli előtt. De hát ti nem bántjátok, rugdossátok, dobáljátok meg őket - védekezel. És szerinted a lelki terror nem éppoly szörnyű? Mit éreznél, ha folyton nevetnének rajtad? Vagy ha a szüleid folyton ócsárolnának és negatív jelzőkkel illetnének? Ugye jobban fájna, és sokkal nyomorultabbul éreznéd magad , mint ha kapnál egy pofont?


Ez csak egy eset a sok közül! Ha te is úgy érzed: bántanak az iskolában, akkor ne félj kiállni magadért! Mutasd meg, hogy te is vagy olyan jó, mint ők! Ha nagyon durva a helyzet akkor kérd szüleid segítségét (hidd el nem gáz), vagy hívd a Kék vonalat (116 - 111).
Ha ugyan téged nem piszkálnak, de van körülötted ilyen személy, akkor állj ki mellette! Biztos vagyok benne ha egy kicsit jobban megismered rájöhetsz, hogy nem is annyira rossz fej :)

UI: Írjátok meg véleményeteket, mert kifejezetten érdekel mit gondoltok erről az egészről!


CINTY

7 megjegyzés:

Kata írta...

Szia, Cinty!
Nekem tetszik a téma, és egyet értek veled, amit itt leírtál. Erről én is olvastam, mert nekem is meg van ez az IM.
Szerintem a lelki terror ezerszer rosszabb, mintha megvernének, ez igaz. Nekem már az sem esik jól, ha azt mondják, ne jó a hajad ma. Persze, lehet hogy éppen igazuk van, de hát ez mindenkinek rosszul esik, nem?
Természetesen mindenki nevetett már ki valakit - én is. Nem vagyok rá büszke, de szerintem ez emberi szokás. Ez persze nem mentség.
Szörnyűek ezek az esetek, és ennek a kampánynak az a célja, hogy nézzünk magunkba, ami szerintem jó, mert biztosan vannak olyanok, akik el se gondolkoznak azon, hogy mit mondanak. És igen, ismerek egy ilyen lányt. Bármit képes kimondani, bármivel képes megbántani a másikat.
A csere mehet, hamarosan kiraklak. :)
Puszi, Kata

Cinty írta...

Szia!
Köszönöm, hogy írtál és kifejezted a véleményed :) Nagyon örülök ha tetszik a blogom, remélem máskor is feljössz!

Ki is teszlek!

Puszi:Cinty

Molly H. írta...

Szia Cinty:D
Engem is megfogtál ezzel, bár sajnos én tapasztalatból tudom, hogy milyen rossz, ugyanis általánosban, harmadikos koromban új suliba mentem és engem is kiközösítettek plusz még szekáltak is, ezért rossz emlék számomra az Általános suli! Persze voltak barátnőim, de mégis iszonyat volt átélni 1-1 napot! De! Valójában jó is, mert megtanított arra, hogyan védjem meg magam, és a tűrő képességemet is növelte! Ráadásul ha nem lettek volna azok a beképzelt p*csák, akkor én sem azaz ember lennék, aki ma! Megtanultam, hogyha jön egy új ember pl a suliba, akkor nem el kell fordulni tőle, hanem ellenkezőleg. Bár mindig is barátkozós típus voltam, de azóta mindig zavar, ha egy lányt vagy fiút látok egyedül ücsörögni, miközben az osztálytársai alig 3 méterre állnak tőle és nem képesek oda menni hozzá.
Egyébként mehet a csere:D
Puszi, Molly

Cinty írta...

Szia!
Nagyon örülök, hogy leírtad a te emlékeidet ezzel kapcsolatban. Köszönöm a véleményed. Hamarosan ki is teszlek:)

Puszi:Cinty

Shelbe írta...

Hello.
Először is a csere mehet, kiraklak :)
Ami pedig a cikket illeti: velem is megesett már, hogy piszkáltak pedig az égvilágon semmit sem tettem, erre visszaszóltam nekik és onnantól eldurvult a helyzet. De nálam végül békülés lett a vége a sztorinak (bár hozzáteszem pár hónapos szekálás után) sajnálom, hogy ez nem mindig végződik így. A szekálókról inkább elsem kezdek véleményt alkotni, inkább ilyenkor azon gondolkodom el, hogy nem volt olyan ember aki segíthetett volna Phoebenek? S azon, hogy miért nincs kicsivel több erő az emberekben? A bloggal kapcsolatban pedig az a véleményem, hogy nagyon szép a kinézet, érdekes is a témája, de kíváncsi leszek mennyit fogsz tudni írni erről a témakörről. Várom a további bejegyzéseket.
Shelbe.

Névtelen írta...

Szia!
Tetszik a téma, de az az eset, amit az IM - ben írtak nagyon megrázó!
Ilyen piszkálódások nálunk is voltak alsóban, persze nem ilyen tragikus kimenetelűek...
Pont engem, és az egyetlen barátomat (akinek szintén én voltam az egyetlen barátja) terrorizáltak. Persze, ennek mára tanári közbelépés miatt vége, de ez elsőtől negyedik félévéig ment.
Most már hatodikosok vagyunk, és rengeteg barátunk van, olyanok, akik nem piszkáltak, vagy inkább kisit piszkáltak, de megjavultak, és kinőtték ezeket a rossz tulajdonságaikat.

Niki írta...

Szia!
Nekem is tetszik ez a téma. :)) Szerintem a gyűlölködés az egyik dolog, amelyet tényleg nem szeretek. :$ Amikor elolvastam, hogy inkább az újságírás a szimpatikus, nem hátráltam meg. Sőt!
Remélem hogy folytatod a blogot és nem hagyod abba, mert szuperül vezeted. :))

Puszi:
-v